وب سایت جامع مدیریت و پیگیری فروش سبا
منو موبایل

وب سایت جامع مدیریت و پیگیری فروش سبا

بهترین استراتژی حفظ مشتری چیست؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما از فضای پُر رقابت و سخت امروز جان سالم به در ببرد و در آن موفق باشد، فقط یک قهرمان دارید و آن کسی نیست به‌ جز مشتری شما.

مشتریان، برای هر کسب‌وکاری حکم قهرمانان را دارند. رضایت و حفظ آن‌ها بسیار مهم است. هرچقدر هم که محصول و خدمات شما قوی باشد و هر اندازه که پول بیش‌تری صرف تبلیغات کنید، اگر توانایی آن را نداشته باشید که مشتریان‌تان را حفظ کنید بازنده‌اید.

مطمئنا هر کسب‌وکار برای رسیدن به اهداف فروشش به جذب‌کردن مشتریان جدید نیاز دارد، اما حفظ‌کردن مشتریان قدیمی و آن‌هایی که یک‌بار از شما خریده‌ کرده‌اند حیاتی‌تر است.

چرا حفظ مشتری این‌قدر مهم است؟

  • حفظ مشتریان به میزان زیادی مقرون‌به‌صرفه‌تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. چقدر؟ از 5 تا 25 برابر ارزان‌تر!
  • ساختنِ یک رابطه قوی با مشتری جدید، 16 برابر سخت‌تر از ساختن این رابطه با مشتریِ فعلی است.
  • از دست دادن یک مشتری هزینه بسیار بالایی در پی دارد.
  • مشتریان در سالِ سوم استفاده از خدمات شما، به طور متوسط ​​67 درصد بیشتر از سال اول خود خرج می‌کنند.
  • افزایش 5 درصدیِ حفظ مشتری، می‌تواند سود شما را تا 95 درصد بیش‌تر کند. این افزایشِ خارق‌العاده، نتیجه داشتن فرصت‌های فروش تکراری در برابر مشتریان فعلی است.
  • حفظ مشتری می‌تواند شهرت شما را چندبرابر کند. این یک شاخص عالی برای سنجش محبوبیت و آگاهی از برند هر کسب‌وکار است.

چطور می‌توانیم مشتری را حفظ کنیم؟ 1 روش + 5 قابلیت ویژه

قلبِ بدنه حفظ مشتری، به‌شکل ثابت شده و بدون اغراق، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است.

این نرم‌افزار هر تعاملی با مشتری‌ها را بهبود می‌بخشد. به‌واسطه‌ آن می‌توانید رفتار مشتری را بنابر داده‌های دقیق تجزیه‌و‌تحلیل کنید که منجر به چابکی شما در مدیریت داده‌های مشتری‌ها می‌شود. آن‌هم داده‌هایی که دائما در حال تغییر است.

اما بیایید کمی از کلی‌گویی فاصله بگیریم و به اصلِ ماجرا نزدیک‌تر شویم. در ادامه همراه من باشید تا ببینیم CRM دقیقا به‌ چه‌شکل و با کدام قابلیت‌هایش منجر به حفظ مشتری‌ها می‌شود.

  • نرم‌افزار CRM داده‌ها را مرتب نگه می‌دارد
  • CRM رابطه‌ها را شخصی‌سازی می‌کند
  • نرم‌افزار CRM خدمات‌رسانی به مشتری را سرعت می‌‌بخشد
  • با CRM مشتری همیشه درگیر شماست
  • قابلیت گزارش‌دهی CRM در حفظ مشتری معجزه می‌کند!

مطالب مرتبط

معنی و تعریف CRM چیست؟

برای پاسخ به سوال CRM چیست باید بگوییم که CRM که مخفف Customer Relationship Management که ما اون رو بیشتر […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده

چگونه یک مدیر فروش خوب شویم؟

چگونه یک مدیر فروش خوب شویم؟ | ۸ ویژگی برای ساختن مسیر شغلی مدیریت فروش مثل بسیاری از مدیران فروش […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

چرا بایستی از CRM استفاده کنید؟

برای اکثر کسب و کارها، مشتری مهمترین و ارزشمندترین دارایی است. اغلب شرکت ها در شروع کار، اطلاعات مشتریان را […]

< 1 دقیقه مطالعه مشاهده