چرا بایستی از CRM استفاده کنید؟
برای اکثر کسب و کارها، مشتری مهمترین و ارزشمندترین دارایی است. اغلب شرکت ها در شروع کار، اطلاعات مشتریان را در مکانهای مختلفی مانند حافظه مدیر شرکت، صندوق پستی کارشناس فروش، پوشه فاکتورهای حسابدار و غیره نگهداری میکنند. اما با رشد کسب و کار، ایجاد یک پایگاه مرکزی برای نگهداری این اطلاعات به سرعت به یکی از نیازهای اساسی تبدیل میشود.
بدون داشتن پاسخ سریع برای سوالات مهم، کار تیم شما به کندی پیش خواهد رفت. چه کسانی مشتری ما هستند؟ چگونه با آنها در تماس باشیم؟ تعامل آنها با ما چگونه است؟ نمودارهای کسب و کار جدید ما به چه صورت خواهند بود؟
اگر مشتری احساس کند تیم شما در تعامل با او هماهنگی لازم را ندارد، باعث رنجش او خواهد شد. از نظر مشتری او با یک شرکت طرف است و نه با مجموعه ای از افراد و دپارتمانهای متفاوت. افراد تیم شما به یک پیش زمینه در مورد نیازها، خواستهها و شرایط فعلی مشتری احتیاج دارند تا بتوانند یک مکالمه را از همان جایی که ناتمام مانده ادامه دهند.
اینها مشکلاتی هستند که یک نرم افزار CRM برای حل آنها طراحی شده است. با داشتن یک پایگاه مرکزی برای ساماندهی تمام جزئیات سرنخها (leads) و مشتریان، کار تیم شما برای کسب اطلاعات در مورد شرایط کسب و کار و همین طور وضعیت ارتباط با مشتری بسیار ساده تر خواهد شد.
CRM اطلاعات مخاطبین مانند ایمیل و شماره تلفن را ثبت میکند و این اطلاعات را سازماندهی میکند و به شما یک رکورد کامل از افراد و شرکت ها ارائه میدهد تا بتوانید رابطه خود را با مشتریان در طول زمان پیگیری کنید. در واقع CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری با ایجاد یک دید 360 درجه از مشتری و ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز، تعامل با مشتریان را بهبود میبخشد.